Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Naškrobené slipy

Všechno je jednou v životě poprvé, první rande, první polibek, první žena a tak bych mohl pokračovat dost dlouho. Všechno, co je poprvé, zanechá v paměti hlubokou brázdu, kterou lze jen težko zaorat, zejména je-li ten zážitek příjemný a krásný. A o podobném zážitku vypráví i následující příběh:

Vynikající fotografické počasí panuje v Polabí a nejen zde, ale i v celé naší krásné vlasti - alespoň pokud můžeme věřit "televizním rosničkám a skokanům". Odolat svodům oblačné oblohy bylo čím dále, tím více těžší, ale domácí práce jsou také důležité a tak jsem se rozhodl přistoupit k svému prvnímu velkému prádlu - zde v Nymburce. Samozřejmě drobné prádlo - trička, kapesníky, utěrky, kalhoty a mnohé další kousky oděvu jsem pral již mnohokrát, ale ložní prádlo se do mojí spolehlivé pomocnice - překrásné pračky ještě nepodívalo. Základní znalosti o praní ložního prádla jsem měl, připravil jsem se na to již s předstihem nákupem tekutého škobu. Ráno krásně svítící sluníčko slibovalo rychlé sušení, vyskočil jsem z postele a hned jsem svlékl povlaky polštářů i peřiny, jakož i prostěradlo - vložil jsem všechno do pračky, navolil příslušný program a čekal. Škrob musí být vložen do poslední máchací vody, jak to ovšem rozpoznat, kdo poradí? Přítel na telefonu to asi nebude, takže zkouším konzultaci s přítelkyní, bohužel k jednoznačnému závěru jsme v hovoru nedospěli, dostal jsem jen typ: použij program máchání a odstředění a koukni se do šuplíčku, kam dáváš prací prostředek, a vysleduj, kdy teče ta správná voda a kam. Vyhledal jsem i dokumentaci k pračce, řešení jsem tam nenalezl a tak jsem spustil experiment a problém vyřešil.

Prádlo jsem zdárně naškrobil a mohl jsem tedy přistoupit k věšení, leč ejhle spolu s ložním prádle jsem pral i jedny slipy, které jsem v bubnu pračky neodhalil a tak jsem tedy naškrobil i slipy.

A zatím co sluníčko pracovalo, provedl jsem malou fotodokumentaci mého bydliště, abych využil to skvělé foto-počasí.

 

A na okraj - dříve než sluníčko dokončilo sušení, spustila se spršky, takže jsem sundaval prádlo i správně nakropené a dobře připravené na žehlení.

I takhle se žije v Nymburce.

Autor: Jiří Čenovský | čtvrtek 12.7.2012 23:06 | karma článku: 11,13 | přečteno: 1119x
  • Další články autora

Jiří Čenovský

Výlet za kouzelným kvítek

Nia lokalitu pod vrchem Medník se vracím každoročně od doby, kdy jsem poprvé okusil magii této něžné květiny, ukrývající se v rozbitém terénu po dolování zlata v Posázaví,

24.3.2016 v 10:00 | Karma: 10,44 | Přečteno: 250x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Kam chodí víly a žínky hasit žízeň aneb bledule 2016

Už kvetou bledulky krásné a něžné. Někdo ještě jezdí po zasněžených svazích, někdo se už nemůže dočkat jara. A já patřím mezi ty druhé

27.2.2016 v 18:30 | Karma: 18,36 | Přečteno: 724x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Podzim vyhání vodáky z řeky

Malíř "podzim" barví stromy na červeno či žluto a nutí je shazovat listí, ale nejen to vyhání vodáky z řek. Před tím než vodáci uklidí svá pádla a milované loďky loučí se s řekami zamykáním.

19.10.2013 v 19:06 | Karma: 10,08 | Přečteno: 344x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

O důležitosti komunikace

Mezilidské komunikaci se věnuje mnoho času, prostoru, knih i časopisů. Tento krátký příspěvek bude ovšem zejména o jednom hovoru, který mi umožnil seznámit se s nevídanou krásou jedinečné naší orchideje, se vstavačem nachovým.

24.5.2013 v 14:27 | Karma: 7,90 | Přečteno: 335x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Stále je kolem nás spousta neznámého

Stále je kolem nás spousta neznámého.  Když má člověk chuť se učit a poznávat věci, které ještě nezná, tak jeho životní pouť je plná překvapení. A to je i případ kytičky, o které jsem se dozvěděl teprve v loňském roce na jaře

8.5.2013 v 17:00 | Karma: 11,96 | Přečteno: 491x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 753x
Miluji dobré lidi, cestování, fotografii a život.