Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Frnk, frnk a už jsou pryč

Někdy mám dojem, že mi všechny věci, které mne obklopují, dělají jen samé naschvály. Vezměte si třeba brýle, jen je chvíli ponecháte bez dozoru, ukryjí se a pak máte o zábavu postaráno. Než je najdete zažijete težkou chvilku, zejména pokud Vám za chvilku jede vlak. Pokusil jsem se s tímto problémem vyrovnat, zakoupil jsem několikery brýle, leč nebylo to asi to správné řešení. Už mám zase jenom jedny a tak čekám, kdy se i ony ukryjí a já budu bez nich. Jo, jo, jakmile má něco nožičky, je s tím trápení. Ostatně přečtěte si jednu "želví příhodu", která se odehrála na chatě v létě roku 2004. Příhodu jsem objevil po havarii počítače při zachraňování souborů. Příhodu jsem zažil, ovšem její literární zpracování jsem neznal. Líbilo se mi  a tak jsem použil nejen modifikovaný titulek, ale dále si můžete přečíst i celou příhodu. Jak pochopíte z textu - autorem ovšem nejsem já, autora znám, ale raději ho nebudu jmenovat. Možná, že ho odhalíte sami.  

Frnk, frnk a byla pryč

 

„Kde zase je ta bestie? Vždyť tady před chvílí byla! Prosím vás pojďte mi jí někdo pomoc najít, já musím za chvíli letět na angličtinu“

„Mami prosim tě, co se děje, dyť je snad v terárku.“

„No není, já jsem ji na chvilku nechala proskočit,. Prosím tě najdi ji.“

A tak nám nastaly perné minuty, kdy jsme všechny tři lítaly po bytě a hledaly našeho rodinného mazlíčka – želváka Zuzanu. Před minutkou ho máma pustila ven z terárka, kde zběsile škrábal na stěnu a najednou po něm ani vidu ani slechu. Po půl hodině jsme mohly klidně odpřisáhnout, že jsme vlezly do všech koutů a nižších skříněk v celém bytě nejméně 3x a to zatracené zvíře nikde. Matka už se chvatně hrnula do botníku a ven s vidinou pozdního příchodu do jazykovky, když narazila na holinku mé mladší sestřičky povalenou u botníku. Jakmile ji postavila zjistila, že želva se zapasovala dovnitř a ven rozhodně sama nevyleze – holínku jsme museli rozříznout…

Hledání želvy sice je naše občasná rodinná kratochvíle, ale většinou hledáme po půldenním pobytu mimo terárium – říkala jsem si v duchu, jak je matka nemožná, když není schopná dát chvilku pozor na želvu. Jenomže! Tahle historka byla jenom malé varování před tím, čeho všeho je to zvíře schopné…..

O víkendu jsme jely na chatu a našeho mazlíčka jsme samozřejmě braly sebou, ať si taky užije stepního vedra a pohybu na zahradě. Máma a ségra se rýpaly v záhonkách a na mě vyšla první směna se Zuzanou. Moc mě to nebavilo a tak jsem si říkala, že bych se klidně taky mohla tu tam porýpat mezi růžemi, ať už je to hotovo a můžeme se jet koupat. Sehnu se, utrhnu tři plevele, rozhlédnu se, kde je želva a ona nikde. Potichu jsem začala slídit kolem, až jsem ji načapala, jak se zahrabává pod okraj záhonu.

„Tak ty takhle potvoro, no alespoň o tobě vím.“ Šla jsem se do chaty napít a když jsem vyšla zpět, vidím, jak si to Zuzana upaluje přes trávník směrem k plotu. Popadla jsem ji a vzala zpět. Podobně si s námi se sestrou hrála celý víkend – máma se z hlídání vždycky vyvlíkla pod záminkou přípravy pokrmů. V neděli navečer jsem měla zase službu a fakt jsem si odběhla jenom do chaty pro mobil a želva byla fuč. Jako v tom blbym vtipu „…frnk, frnk a želvy byly pryč…“ Teď teprve nastalo zběsilé hledání. Ani jsme netušily, jak máme velkou zahradu a kolik děr v plotě… Lítaly jsme kolem plotu, kolem záhonků, ve všech možných i nemožných zákoutích, ale želva nikde. Začalo se stmívat. Jediné co jsme mohly udělat – rozvěsit po plotě ze všech stran lístky, že se tady ztratila želva slyšící na jméno Zuzana a kdyby jí někdo našel ať dá vědět. Ségra bulela, máma se tvářila tragicky a mě tedy taky do zpěvu nebylo, navíc na mě určitě po straně koukaly jak na vraha. Ach jo. Až mi někdy někdo řekne „ty želvo“, nebo „seš pomalá jak želva“, tak mu asi nabiju“...

Na chatu jsme jely až za dva týdny. Vybalujeme z auta všechny ty nezbytnosti, když jdou kolem procházkou dvě malé holčičky, chvíli okukují a pak se jedna osmělí a zeptá: „ Vám se ztratila želva?“

Děvčata ji našla ještě s bráchou v nedalekém lesíku, vzali si ji domů a moc hezky o ni pečovali. Pak někdo zjistil, že na našem plotě visí cedulky o ztracené Zuzaně a tak, i když k želvičce již celkem přilnuli chodili občas zkontrolovat, zda někdo od nás přijel. Loučili se s ní neradi, ale bylo jim na druhou stranu líto nás, že se nám po ní tak dlouho stýská. Takže náš závodní želvák Zuzana s námi zase bydlí a dáváme si pozor, protože už víme, že je pekelně rychlý.

 

Autor: Jiří Čenovský | neděle 17.2.2013 18:15 | karma článku: 6,11 | přečteno: 384x
  • Další články autora

Jiří Čenovský

Výlet za kouzelným kvítek

Nia lokalitu pod vrchem Medník se vracím každoročně od doby, kdy jsem poprvé okusil magii této něžné květiny, ukrývající se v rozbitém terénu po dolování zlata v Posázaví,

24.3.2016 v 10:00 | Karma: 10,44 | Přečteno: 250x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Kam chodí víly a žínky hasit žízeň aneb bledule 2016

Už kvetou bledulky krásné a něžné. Někdo ještě jezdí po zasněžených svazích, někdo se už nemůže dočkat jara. A já patřím mezi ty druhé

27.2.2016 v 18:30 | Karma: 18,36 | Přečteno: 724x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Podzim vyhání vodáky z řeky

Malíř "podzim" barví stromy na červeno či žluto a nutí je shazovat listí, ale nejen to vyhání vodáky z řek. Před tím než vodáci uklidí svá pádla a milované loďky loučí se s řekami zamykáním.

19.10.2013 v 19:06 | Karma: 10,08 | Přečteno: 344x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

O důležitosti komunikace

Mezilidské komunikaci se věnuje mnoho času, prostoru, knih i časopisů. Tento krátký příspěvek bude ovšem zejména o jednom hovoru, který mi umožnil seznámit se s nevídanou krásou jedinečné naší orchideje, se vstavačem nachovým.

24.5.2013 v 14:27 | Karma: 7,90 | Přečteno: 335x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Stále je kolem nás spousta neznámého

Stále je kolem nás spousta neznámého.  Když má člověk chuť se učit a poznávat věci, které ještě nezná, tak jeho životní pouť je plná překvapení. A to je i případ kytičky, o které jsem se dozvěděl teprve v loňském roce na jaře

8.5.2013 v 17:00 | Karma: 11,96 | Přečteno: 491x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 753x
Miluji dobré lidi, cestování, fotografii a život.