Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

01 Zpráva první z lázeňského pobytu v Mariánských lázních

Zdravím všechny duše spřízněné a posílám Vám mnoho pozdravů z Mariánských Lázní.

Mariánské Lázně - Zpívající fontánaJiří Čenovský

Cesta začala dost dramaticky, na nádraží se stále nechtělo ukazovat, kam nám přijede vlak, nakonec se vše vyřešilo a odjeli jsme z Prahy asi s dvaceti minutovou sekerou, v kupé jsem na poslední chvíli chytil jednu osmdesátku, tak nám spolu cesta docela uběhla v příjemném hovoru, kdy jsme semlely skoro všechno - mimochodem jsem si navečer potkal na kolonádě a tak jsme mohli ještě některé myšlenky rozvinout, k metru i od nádraží jsem jel samozřejmě na kole, i když jsem se toho dost obával, přece jen jízda na kole s batohem vážícím něco mezi 25 a 30 kg je docela náročná, ale z nádraží do centra Mariánských Lázní, kde se moje nynější ubytování nachází, to bylo jen cca 2 km, vzhledem ke skutečnosti, že jsem si cestu nastudoval na netu a vzhledem ke skutečnosti, že nejsem v ML poprvé ani jsem nebloudil a kolem poledního jsem s kolem stanul v recepci, zaplatil cca 2800 kč a šel se ubytovat - jen jsem se trochu upravil a už jsem spěchal na oběd, po obědě na ambulanci, kde jsem si nechal založit kartu a zítra po ránu v 8.15 mám sezení s panem primářem, při tomto setkání se dozvím, co mi poskytne za procedury. Po ukončení sezení v ambulanci jsem šel provést vybalení a seznámit se se spolubydlícím, docela příjemný pán z Jindřichova Hradce, také kolem 80-ti let - pak jsem provedl zásadní rozhodnutí - dnes nechám kolo odpočívat a půjdu si užívat lázeńského života - popíjení léčivých pramenů - mají jich tu asi sedm, dnes jsem ochutnal tři z nich - Rudolfův, Karolínin a Křížový - první z nich je nejlepší, prošel jsem si kolonádu za krásného počasí, i když ráno tady a v celých západočeských lázních pršelo. V 16 hodin byl promenádní koncert Západočeského symfonického orchestru - paráda, v 17.00 jsem si poslechl Zpívajíácí fontánu a mezitím jsem zafungoval i jako profesionální fotograf pro jednu osamělou romku věku cca 65 či 66 jak se mi svěřila, bydlí v Praze na Pankráci, mám její adresu a mám jí tu fotku poslat, ona mi pak pošle peníze, v pátek ale už jede domů a bydlí v spa-hotelu Labe. Na závěr jsem dobře povečeřel, snídale i večeře jsou formou švédských stolů - o snidaní zatím nevím, ale dne na večer byl asi tucet zelenihových salátů, jeden ovocný, sýry, a teplé jídlo podle výběru - kuře, hovězí, vepř, treska, vařená zelenina, brambor opečený i s cibulkou, rýže, kuskus; no skoro vše, na co si vzpomeneš, k obědu pak nejen dvě polévky, ale výběr z pěti jídel - co si dáš si určíš při snídani a opět zeleninové saláty, nějaký koláček, ovoce - tak nevím, zda je mi z té nádhery podaří něco shodit a nebo, zda přiberu. A to je skoro vše, za chvíli začíná v holetu Svoboda - Country večer, ale to si nechám asi na další dny, zkrátka stále se tu něco děje, lázeňští hosté se věru nenudí, mne se ovšem klíží očka, neb jsem vstával v 5.45 a tak dobrou s kobrou - jak s oblibou hovoří Regina, když odchází na lože.
Mějte se fajn a užívejte dne i já se budu snažit
Čenda nebo táta nebo děda - jak chcete

Autor: Jiří Čenovský | neděle 28.8.2011 22:23 | karma článku: 8,53 | přečteno: 790x
  • Další články autora

Jiří Čenovský

Výlet za kouzelným kvítek

Nia lokalitu pod vrchem Medník se vracím každoročně od doby, kdy jsem poprvé okusil magii této něžné květiny, ukrývající se v rozbitém terénu po dolování zlata v Posázaví,

24.3.2016 v 10:00 | Karma: 10,44 | Přečteno: 250x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Kam chodí víly a žínky hasit žízeň aneb bledule 2016

Už kvetou bledulky krásné a něžné. Někdo ještě jezdí po zasněžených svazích, někdo se už nemůže dočkat jara. A já patřím mezi ty druhé

27.2.2016 v 18:30 | Karma: 18,36 | Přečteno: 724x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Podzim vyhání vodáky z řeky

Malíř "podzim" barví stromy na červeno či žluto a nutí je shazovat listí, ale nejen to vyhání vodáky z řek. Před tím než vodáci uklidí svá pádla a milované loďky loučí se s řekami zamykáním.

19.10.2013 v 19:06 | Karma: 10,08 | Přečteno: 344x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

O důležitosti komunikace

Mezilidské komunikaci se věnuje mnoho času, prostoru, knih i časopisů. Tento krátký příspěvek bude ovšem zejména o jednom hovoru, který mi umožnil seznámit se s nevídanou krásou jedinečné naší orchideje, se vstavačem nachovým.

24.5.2013 v 14:27 | Karma: 7,90 | Přečteno: 335x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Stále je kolem nás spousta neznámého

Stále je kolem nás spousta neznámého.  Když má člověk chuť se učit a poznávat věci, které ještě nezná, tak jeho životní pouť je plná překvapení. A to je i případ kytičky, o které jsem se dozvěděl teprve v loňském roce na jaře

8.5.2013 v 17:00 | Karma: 11,96 | Přečteno: 491x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

KLDR hodnotila přesnost střel odpalem do moře. Kim posílí jaderný program

18. května 2024  10:15

Severní Korea provedla zkoušku odpalu taktické balistické střely do Japonského moře. Severokorejský...

Epidemioložka SZÚ varuje, že legionella může být ve vířivkách i osvěžovačích

18. května 2024

Vysíláme Je černý kašel na ústupu nebo stále ještě představuje hrozbu? A kde se můžeme nakazit záškrtem nebo...

Velká záhada rozluštěna. Bloky na stavbu pyramid přinesl do pouště Nil

18. května 2024

Premium Vědci možná vyřešili záhadu táhnoucí se celá tisíciletí: jak staří Egypťané dotáhli obrovské...

Klimatičtí aktivisté ochromili letiště v Mnichově, vybrali si rušné svátky

18. května 2024  8:34,  aktualizováno  9:49

Letiště v Mnichově dnes ráno dočasně přerušilo provoz v důsledku protestu klimatických aktivistů z...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 753x
Miluji dobré lidi, cestování, fotografii a život.