Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

06 Zpráva šestá z lázeňského pobytu v Mariánských lázních

Zdravím všechny duše spřízněné a podle plánu podávám již šestou zprávičku o pobytu aneb i "modré pondělí" v Mariánských lázních má své kouzlo a proto je dobré o tomto pondělí podat svědectví.

Kolonáda a římsko-katolický kostelJiří Čenovský

Můj spolubydlící musel vstávat brzo, neboť začínal s procedurami již v 7,15. Já měl začátek až v 8.00 - suchá plynová lázeň, co je předmětem této procedury jsem již popisoval. Po lázni jsem si dal poslední vydatnou snídani - proč poslední se dozvíte v dalším textu. O plynových injekcích jsem ještě nepsal, takže tato procedura mne čekala v 10.30. Jsou to plynové injekce CO2 z Mariina pramene. Tato metoda reflexní terapie spočívá ve vpravení medicinálního plynu CO2 do podkoží prostřednictvím injekční jehly. Ta je nasazena na aplikátor, který zajišťuje potřebný tlak a stálý objem plynu (stejnou dávku). Počet injekcí je individuální dle potíží a je určen lékařem. Aplikaci zajišťuje lékař.

Je metodou účinnou, bezpečnou, bolestivostí srovnatelnou s "včeličkama", avšak bez vpravování chemikálií do těla. Oxid uhličitý vzniká v těle přirozeně při metabolismu látek a jeho hladina v krvi je regulována např. vydechováním.

Aplikace CO2 do podkoží nevede ke zvýšení hladiny CO2 v krvi (ověřeno laboratorně), ale má výrazné lokální účinky v místě vpichu, např. dochází k rozšíření cév a tím se umožní odplavení nahromaděných nežádoucích toxických látek, které dále poškozují struktury a především způsobují bolest. Aplikace CO2 do podkoží rovněž vyvolá reflexní odpověď organismu.

Plynové injekce se doporučují u:

  • bolesti zad a páteře
  • bolesti kloubů, zánětlivá a degenerativní onemocnění kloubů, artrózy, revma
  • cévní potíže, vazoneurózy, ischemická choroba dolních končetin, stavy po infarktu myokardu
  • bolesti hlavy, migréna
  • bolestivé zatuhnutí ve svalech, nejčastěji na zádech, šířící se do končetin nebo hlavy
  • a při mnohých dalších potížích...

Mne píchají 2x ramena, 2x bedra a jednou do každého kolena, celá procedura trvá velmi krátce, bohužel dnes došlo k potřísnění kraťasů krví, tudíž jsem si je musel vyprat, ostatně již to docela potřebovaly, spolu s nimi se svezlo i další prádlo jako slipy, které ovšem peru průběžně, a košile.

Na oběd jsem šel na dvanáctou, abych na minerální koupel v 14.00 nešel s plným žaludkem. Popis minerální koupele bude v některé další zprávě. Na tuto proceduru jsem šel již v cyklistickém oblečení, abych ihned mohl vyrazit. Stejně jsem na kolo nasedal až v 15.00.

Dnešní výlet jsem musel zahájit v cykloprodejně koupí "kufrů", neboť z levé botky jsem jaksi kufr ztratil. A pak jsem pokračoval přes Hamrníky do Drmoulu - vesnice desetiletí 2001 - 2011  Karlovarského kraje - podrobnosti viz http://www.obecdrmoul.cz/, přes sedlo Panského vrchu, kde je rozhledna, nebyla však přístupná. Na informační tabuli jsem se dozvěděl o dalších zajímavostech v okolí Panského vrchu - vývěry kyselky, židovský hřbitov apod, takže budu muset do těchto míst zavítat ještě jednou, nejlépe s fotoaparátem. Ze sedla jsem částečně sjel do vesnice roku 2003 Karlovarského kraje s zajímavým názvem Tři sekery, podrobnosti o této vesnici http://trisekery.cz - krásná vesnička s neméně pěkným kostelíkem a hospodou. Já jsem však návštěvu putyky nechal na jindy - už mne tlačil čas. Další cesta bylo ovšem rychlá - sjezd z kopce - Velká Hleďsebe a Mariánské lázně - krátce po páté jsem již uskladnil kolo a prováděl koupel před večeří. Večeře byla už opět střídmá, provedl jsem totiž během dnešního dne kontrolní vážení a ta potvora ukázala, že jsem za těch pár dnů lukulských hodů přibral kilčo, budu tudíž muset omezit hodování.

A po večeři opět za kulturou tentokráte do hotelu Hvězda - Skalník na staropražské písničky v podání pana Šedivého z Prahy, pásmo bylo sestaveno ze samých "hašlerek" a tak jsem si s chutí zazpíval spolu s ostatními posluchači. Po programu jsme se spolu se spolubydlícím, který se ke mě připojil, poslechli Tenkrát na západě na Zpívající fontáně a hajdy do hajan.

Mějte se fajn a přeji pěkné úterý.

Čenda - Jirka - děda - kamarád - podle přání

Autor: Jiří Čenovský | úterý 30.8.2011 10:14 | karma článku: 7,87 | přečteno: 492x
  • Další články autora

Jiří Čenovský

Výlet za kouzelným kvítek

Nia lokalitu pod vrchem Medník se vracím každoročně od doby, kdy jsem poprvé okusil magii této něžné květiny, ukrývající se v rozbitém terénu po dolování zlata v Posázaví,

24.3.2016 v 10:00 | Karma: 10,44 | Přečteno: 250x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Kam chodí víly a žínky hasit žízeň aneb bledule 2016

Už kvetou bledulky krásné a něžné. Někdo ještě jezdí po zasněžených svazích, někdo se už nemůže dočkat jara. A já patřím mezi ty druhé

27.2.2016 v 18:30 | Karma: 18,36 | Přečteno: 724x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Podzim vyhání vodáky z řeky

Malíř "podzim" barví stromy na červeno či žluto a nutí je shazovat listí, ale nejen to vyhání vodáky z řek. Před tím než vodáci uklidí svá pádla a milované loďky loučí se s řekami zamykáním.

19.10.2013 v 19:06 | Karma: 10,08 | Přečteno: 344x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

O důležitosti komunikace

Mezilidské komunikaci se věnuje mnoho času, prostoru, knih i časopisů. Tento krátký příspěvek bude ovšem zejména o jednom hovoru, který mi umožnil seznámit se s nevídanou krásou jedinečné naší orchideje, se vstavačem nachovým.

24.5.2013 v 14:27 | Karma: 7,90 | Přečteno: 335x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Stále je kolem nás spousta neznámého

Stále je kolem nás spousta neznámého.  Když má člověk chuť se učit a poznávat věci, které ještě nezná, tak jeho životní pouť je plná překvapení. A to je i případ kytičky, o které jsem se dozvěděl teprve v loňském roce na jaře

8.5.2013 v 17:00 | Karma: 11,96 | Přečteno: 491x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Kdysi ji voda nezajímala, teď jí chybí. Francii dráždí hráz Ženevského jezera

18. května 2024  17:07

Švýcarsko nemá o vodu nouzi. Jeho sousedé však ano. Francie, kterou loni zasáhla extrémní sucha, se...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Rakouská policie překazila útok 14leté islamistky, chtěla použít nůž a sekeru

18. května 2024  16:46

Rakouská policie oznámila, že překazila teroristický útok nožem ve Štýrském Hradci, který plánovala...

Charkovská oblast evakuovala deset tisíc lidí. Situace je kritická, míní expert

18. května 2024  11:04,  aktualizováno  16:10

Sledujeme online Ukrajina od zahájení ruského pozemního útoku v Charkovské oblasti v minulém týdnu evakuovala už...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 753x
Miluji dobré lidi, cestování, fotografii a život.