Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

03 Zpráva třetí z lázeňského pobytu v Mariánských lázních

Zdravím všechny duše spřízněné a podle plánu posílám již třetí zprávičku o pobytu, ovšem dříve než se dostanu k událostem třetího dne musím popsat ještě události včerejšího večera.

Lázeňská kolonádaJiří Čenovský

Staročeské písničky v podání Švejk Dua - harmoniky paní Renaty a vozembouch Táni - byly vynikající, publikoum - tedy i já jsme zpívali spolu s protagonisty dua a dobře jsem se bavili, hodinový program byl docela krátký, klidně bychom všichni vydrželi mnohem déle, dal jsem si lahvového černého Kozla, jeho cena mi trochu vyrazila dech - 75 kč, ale stále je to méně než 7 Euro za pivo v Paříži. Seděl jsem u stolu opět s příjemným párem důchodců, jako čtvrtá si k nám přisedla - vyšperkovaná "vykopávka", která vypadala jako romka od kolotoče a asi nejsem daleko od pravdy, neboť, když jsem pochválil její zpěv, svěřila se mi, že je již 5 let vdovou a že manžel hrál také na hramoniku,  ona zpívala a hrála na vozembouch, takže dnes už neučinkuje, jak se ukázalo měla tam i nějaké přítelkyně, ale ty nebyly tak zajímavé. Ten pár důchodců zde je již po několikáte a od něj jsem se dozvěděl, že to návštěvnost Mariánských Lázní bohužel stále upadá, a pokud jenezachrání rusové, dopadne to s nimi špatně, a když se jeden podívá kolem sebe, skutečně některé budovy by potřebovaly opravit, ale asi na to nejsou penízky - našich bratří - rusů - je zde dost, ale asi se Karlovým Varům nevyrovná. Po skončení pořadu byl akorát čas na přesun k fontáně, pořady v 21 a 22 hodin jsou se světelnými efekty, poslechl jsem si tedy Rossiniho a když jsme se již rozcházeli, začala fontána hrát ještě Mou vlast, bylo to vynikající, prostě správná večerní třešnička na dortu.
A pak jsem již jen vypil povinné šálky Rudolfa a šel spinkat, vždyť vstávat jsem měl jak jsem již dříve uvedl za ranního kuropění - 5.45 - neboť o šesté jsem měl být již na odběru krve. První procedura dnešního dne v 7.00 byla velice příjemná - klasická masáž - záda, šíje, bedra - 15 minut. Druhá procedura byla snídaně - klasická snídaně, celozrný chléb, sýry, rajčata, okurka, zelený čaj, půlka koláčku, půlka koblihy - myslím, že výběr je bohatý s každý den jsou drobné změny, dnes např. chyběla vaječná míchanice a párečky. V 8.00 jsem pak dostal ultrazvuk na levé kolínko posléze jsem mohl jít spravovat píchlou duši - ostrý malý kamínek - potvora byl záhy odhalen a dirka zalepena. Po obědě - dnes treska, bramborové pusinky a obvyklé saláty, sýry a ovoce jako moučníček. Poslední dnešní procedurou byla suchá plynová lázeň, musím si lezt do igelitového pytle, v pase mne zaškrtí a pytel nafouknou přírodním CO2 z Mariina pramene, plyn se částečně vstřebává kůží a zpomaluje se srdeční aktivita, snižuje krevní tlak, zlepšuje krevní oběh a činnost ledvin, má i protizánětlivý účinek, stimuluje produkci sexuálních hormonů, testosteronu a estradiolu, což je důvodem zlepšení sexuálních funkcí a úlevy od menopauzálních symptomů, zde v ML se používá přrodní CO2 vulkanického, v jiných lázních mají tuto proceduru též, ale ne s přírodním plynem.
Odpoledne jsem místo na kolo zamířil do O2-prodejny, vyřešit problém s připojením přes USB mobilní sadu O2 - a jak už to tak bývá, přišel o2-hošík a šáhnul na nb a ejhle chodí to, takže mám měsíc internetu zadara i z parku. Vedro k padnutí mne donutilo vyzkoušet si internet i v parku, teď před chvilkou jsem se vrátil od Rudolfova pramene, kde jsem si načepoval pitíčko a za chvilku odcházím na večerní koncert - harmonika, Homolka a Homolková.
Přeji Vám příjemný víkend a další zpráva bude následovat.
Čenda

Autor: Jiří Čenovský | středa 31.8.2011 11:00 | karma článku: 5,36 | přečteno: 611x
  • Další články autora

Jiří Čenovský

Výlet za kouzelným kvítek

Nia lokalitu pod vrchem Medník se vracím každoročně od doby, kdy jsem poprvé okusil magii této něžné květiny, ukrývající se v rozbitém terénu po dolování zlata v Posázaví,

24.3.2016 v 10:00 | Karma: 10,44 | Přečteno: 250x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Kam chodí víly a žínky hasit žízeň aneb bledule 2016

Už kvetou bledulky krásné a něžné. Někdo ještě jezdí po zasněžených svazích, někdo se už nemůže dočkat jara. A já patřím mezi ty druhé

27.2.2016 v 18:30 | Karma: 18,36 | Přečteno: 724x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Podzim vyhání vodáky z řeky

Malíř "podzim" barví stromy na červeno či žluto a nutí je shazovat listí, ale nejen to vyhání vodáky z řek. Před tím než vodáci uklidí svá pádla a milované loďky loučí se s řekami zamykáním.

19.10.2013 v 19:06 | Karma: 10,08 | Přečteno: 344x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

O důležitosti komunikace

Mezilidské komunikaci se věnuje mnoho času, prostoru, knih i časopisů. Tento krátký příspěvek bude ovšem zejména o jednom hovoru, který mi umožnil seznámit se s nevídanou krásou jedinečné naší orchideje, se vstavačem nachovým.

24.5.2013 v 14:27 | Karma: 7,90 | Přečteno: 335x | Diskuse| Fotoblogy

Jiří Čenovský

Stále je kolem nás spousta neznámého

Stále je kolem nás spousta neznámého.  Když má člověk chuť se učit a poznávat věci, které ještě nezná, tak jeho životní pouť je plná překvapení. A to je i případ kytičky, o které jsem se dozvěděl teprve v loňském roce na jaře

8.5.2013 v 17:00 | Karma: 11,96 | Přečteno: 491x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Uprchlíci z Ukrajiny v Česku čelili nenávisti a diskriminaci, oznámila organizace

18. května 2024  19:03

Nevládní organizace Amnesty International ve výroční zprávě za rok 2023 zkritizovala Českou...

Jihokorejci hledají způsob, jak se zbavit stresu. Soutěží v nicnedělání

18. května 2024  18:53

V Soulu se o víkendu sešlo přes sto lidí, aby v rámci soutěže, která si klade za cíl zpomalit...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  18:28

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 753x
Miluji dobré lidi, cestování, fotografii a život.